Бренд Dodo Socks, який займається створенням шкарпеток з різноманітною графікою, створив серію нашивок з липучками velcro, якісно досліджуючи при цьому традиційні орнаменти. Професійний підхід до справи підштовхнув дізнатися від них про це більше.
— З чого виникла ідея?
— Ідея виникла в процесі підготовки ініціативи до Дня вишиванки. Ми хотіли втілити взори українських вишитих сорочок на чомусь оригінальному, не на шкарпетках, бо це моветон. Вирішили втілити їх на нашивках з велкро та дарувати усім замовленням, оформленим 16 травня, нашивки різних регіонів України. Мета ініціативи — мотивувати людей пізнавати орнаменти з різних куточків України.
— Яка реакція людей?
— Ми попередньо оцінювали, що нам знадобиться орієнтовно 600 нашивок, щоб закрити усі замовлення з дня акції. Однак клієнти оформляли по 2-3 замовлення на одну адресу, щоб отримати більше нашивок у подарунок. В результаті нам довелось дошивати тираж, щоб закрити усі замовлення від 16 травня.
Загальна кількість нашивок-вишивок, які ми надіслали в день акції — 1200 штук. Нашим клієнтам сподобалась ідея, вони просили розширити колекцію — оскільки ми не встигли втілити усі області в першому тиражі. Нашивками обмінювались, відправляли рідним на фронт, замовляли з інших країн.
— Чи підштовхнув досвід ще більше розвивати цей напрямок?
— Ми зараз працюємо над розширенням колекції, щоб закрити усі області та Крим. Це потребує часу, бо ми дуже ретельно підходимо до вивчення традиційних орнаментів, ведемо перемовити з деякими музеями. Вважаємо, що це дуже відповідальна та амбітна справа, тому не хочемо поспішати.
— Чому області, а не етнографічні регіони?
— Ми багато сперечались з цього приводу в команді. Деякі регіони мають дуже багату традицію вишитих сорочок — тому хотілось презентувати декілька орнаментів з різних куточків регіону. Також більшість людей асоціює себе з конкретною областю. З іншого боку, розуміємо, що ця колекція має нести й освітній складник, тому важливо інформувати людей про етнографічне походження тої чи іншої вишивки. Нашим компромісним рішенням стало виконання вишивок по областях, але представлення їх на сайті по етнографічних регіонах. Тому, після закінчення колекції, плануємо розробити фільтр на сайті, який буде сортувати нашивки по регіонах чи областях.
До речі, до повномасштабного вторгнення компанія працювала в Рубіжному на Луганщині. І у 2022 змушена була переїхати у Львів. Тому те, що вони не лише зуміли зберегти виробництво, а ще й придумують щось нове, викликає повагу в час війни.
Колекцію нашивок від цього бренду можна побачити у них на вебсторінці.